Banki i Usługi Bankowe - Opis działań w sektorze Bankowym i Finansowym
BRANŻA BANKOWA
Niektóre banki nie korzystają z outsourcingu, ale wiele jest takich, dla których współpraca z zewnętrznymi partnerami jest częścią strategii. Wiele zadań realizowanych przez banki zlecane jest Firmom Outsourcingowym, począwszy od ochrony banków, poprzez produkcję kart kredytowych, dostawę wszelkich materiałów eksploatacyjnych do placówek i centrali, proces windykacyjny do zarządzania nieruchomościami i bankomatami włącznie. Jedną z dziedzin, która również coraz częściej zlecana jest firmom zewnętrznym to działania merchandisingowe w oddziałach ? czyli tzw. Merchandising bankowy. Przekonanie, że wystarczy zaoferować usługę za odpowiednią cenę, by ją sprzedać, odeszło w przeszłość. Wykorzystanie oddziału bankowego jako narzędzia komunikacji marketingowej i wizerunkowej staje się standardem. Z badań wynika jednak, że zarządzanie ekspozycją znajduje się raczej na podstawowym poziomie - większość działań realizowanych jest za pomocą samodzielnej instalacji materiałów przez pracowników banków. Działania takie powodują odciągnięcie pracowników od ich podstawowych zadań. Rosnąca konkurencja jak i coraz większe wymagania klientów, każą Bankom przekazywać wszystkie działania merchandisingowe wyspecjalizowanym firmom, które za pomocą własnych struktur będą realizować strategię merchandisingową banku. Zlecenie tego zadania naszej firmie zapewni Państwu:
- systematyczne wizytowanie oddziałów i utrzymanie ustalonych standardów merchandisingowych,
- dbałość o estetykę ekspozycji,
- szybką wymianę zniszczonych i zużytych materiałów informacyjnych,
- błyskawiczną aktualizację akcji promocyjnych banku,
- uzupełnianie braków materiałów przeznaczonych dla klienta, np. ulotek,
- optymalizację w zakresie określania ilości materiałów potrzebnych do danej akcji,
- pomoc przy ustalaniu optymalnych wariantów merchandisingu w zależności od wielkości i parametrów oddziału.